Dinsdag, 28/07 - Reisverslag uit Ko Ma, Thailand van Carine Foster - WaarBenJij.nu Dinsdag, 28/07 - Reisverslag uit Ko Ma, Thailand van Carine Foster - WaarBenJij.nu

Dinsdag, 28/07

Blijf op de hoogte en volg Carine

28 Juli 2015 | Thailand, Ko Ma

Dinsdag, 28/07
Bangkok - Chumpon
Afgelopen nacht dus in de nachttrein geslapen.
Er was weer gezorgd door onze reisorganisatie dat we gebracht werden door een Mini-van naar het station van Chiang Mai alwaar we de trein zouden nemen. Toch een beetje file op de weg maar we werden super op tijd afgezet bij het station. In onze beleving zou zo'n Thais station er wat chaotischer uitgezien hebben maar niks is minder waar -> super overzichtelijk en helemaal niet groot, ik denk dat er maar 3 sporen waren waar treinen vertrekken/aankomen. Onze International Train Express stond al klaar met de gehele crew! Toch hadden we nog tijd om een drankje te doen voordat we de trein in gingen. Ook dit is weer een plek waar super veel Backpackers zijn, sfeer was goed. Eindelijk konden we trein in, onze treinstel was nummer 2 -> helemaal vooraan dus we konden ff sjouwen met onze bagage! Eenmaal in de trein ons plekkie gevonden. Stijn & Margje hadden een coupe en Pim & ik ook maar de tussendeur kon open! Super gezellig. Airco aanwezig, wat geen overbodige luxe was! Onze tassen op de grond geplaatst, voeten erop en zitten! Even later, voor vertrek, kwam er al een dame langs met de menu's voor avondeten en ontbijt...... Euh, dat wisten we niet, lekker! Toch maar iets besteld, lijkt op vliegtuig-voedsel, was te eten....... Daarna heerlijk gelezen en gekletst met z'n 4tjes. Voor het slapen kwam een meneer langs en die maakte onze bedden op, stapelbed.
Uiteindelijk hebben we prima geslapen, lekker met een echt treingeluid en bewegingen op de achtergrond.
Rond 07.00uur maar wakker geworden want het ontbijt zou zo komen, en dat kwam ook. Eerst de meneer nog om de bedden weer naar beneden te halen, een hele constructie waar wij maar niet aan zijn begonnen.
Na het ontbijt tandenpoetsen en klaar voor aankomst in Bangkok. Helaas door de Traffic-jam op de rails (geen idee.....) kwamen we 1uur later aan dan gepland. We hebben genoeg zien onderweg, die afleiding hadden we wel.
Op het station van Bangkok aangekomen stond er alweer een meneer ons op te wachten om ons naar het hotel te brengen waar we een dagkamer hadden. Wat ook lekker was zodat we ons konden opfrissen, konden zwemmen en zonnen!
Aan het einde van de middag nog lekker gegeten bij het restaurantje waar we eerder hadden gegeten hier in Bangkok.
Om ca. 18.30uur hebben we een taxi genomen die ons naar het bureau bracht waar we ons moesten melden voor de nachtbus. Wat een belevenis was dat zeg.......
Je kon pas inchecken voor de bus van 21.00uur om 19.30uur. We zouden de bagage daar achter konden laten, net zoals alle backpackers hadden gedaan, maar dar durfden we eigenlijk niet goed en daar was genoeg te zien dus lekker zitten op de tassen en wachten! Achteraf wel blij dat we daar bleven zodat ik bijtijds in de de rij kon gaan staan, samen met alle Backpackers en een paar gezinnen, en snel aan de beurt was om 19.30uur.
Allemaal een beetje op z'n Thais, weinig Engels en doorlopen....... maar waar naartoe? Waar vertrekt de bus? Euh, geen idee. Dan maar even wachten op nog meer Nederlanders, wat gaan zij doen? Uiteindelijk schreeuwde en gebaarde een Thai om achter hem aan te lopen. We werden onder een luifel aan de straat geplaatst, maar goed ook want het begon te regenen...... stopte ook niet meer! Daar 1uur staan wachten, maar ach je spreekt wel weer iemand -> een Duits meisje die naar Koh Tao ging om te duiken, ze was in Maart ook al geweest en dat was super. Ze kon ons ook mooi wat uitleg geven over de bus. Iedereen had namelijk een sticker met een nummer gekregen, stoelnummer, maar er waren verschillende kleuren. Die kleuren gaven aan in welke bus je zou moeten stappen. Eindelijk kwamen daar de bussen! Eerst moesten er mensen uit, wij wachten.... en wachten...... en ja, eindelijk mochten de reizigers met een witte sticker als eerste! Dat waren wij, jippie! Je tas werd aangepakt en onder in het bagage ruim geplaatst. Daarna de bus en achterin hadden wij onze plek. Gelukkig konden Pim en ik ieder 2 stoelen bemachtigen! Dus slapen ging redelijk. Onderweg, rond 03.00uur, nog ergens een stop (toilet). Om 05.00uur kwamen we aan in Chumpon waar de boot vertrekt. Natuurlijk daar ook weer in de rij, inchecken. En wachten, 1,5 uur....... Ach we raken er aan gewend.
Rond 07.00uur in de rij, gelukkig redelijk vooraan, met alle backpackers. Daarna de houten pier oplopen naar onze boot. Wij gingen lekker op het Sundeck zitten, mooi uitzicht en heerlijk weer! Toen we gingen varen waaide het toch best wel maar ach, heerlijk die frisse zeewind en schone lucht! Helaas veranderde de lucht en kregen we een paar spetters, iedereen snel weg maar wij bleven met een paar anderen over en dachten het wel aan te kunnen...... Nou nee dus, binnen een mum van tijd waren we door weekt, toch maar een verdieping lagen opgezocht.
Bij Koh Tao gingen de eerste reizigers van de boot. De crew haalde eerst alle bagage, elk eiland had een eigen kleur label, uit het ruim en zette dat op de pier. Daarna mochten de reizigers van de boot en konden zo hun tas terugvinden! Wij nog ff doorvaren. Voor de zekerheid maar 1 verdieping lagen gaan zitten, maar helaas ook daar zaten we niet droog, de wind waaide nu de golven onze kant op..... Ha, ha, we bleven ons verplaatsen. Maar eindelijk kwam ons eiland inzicht, Koh Phanang en daar scheen de zon! Gelukkig stond iemand van ons hotel ons op te wachten en bracht ons daar naar toe alwaar we weer super werden ontvangen -> welkoms drankje en verfrissingsdoekjes! Snel inchecken en natte kleding uit en naar het strand -> wat een paradijsje!
Voorlopig gaan we hier niet meer weg, 4 nachten, HEERLIJK.

• 31 Juli 2015 - 20:44

Jos Foster:

Hoe is het weer daar, nog steeds veel regen?
    Wat een lange reis om daar te komen, trein, bus, boot enz.

Maar jullie zullen wel lekker aan het strand liggen om uit te rusten van de vermoeiende reis.

Veel plezier!!

Kus

• 01 Augustus 2015 - 14:07

Jos Foster:

Even op Google Map gezocht, kon het eiland vinden. Mooie witte stranden, blauw water en groene palmbomen. En een luxe resort.
    Hoelang is het varen van het eiland waar jullie nu verblijven?