Zondag, 26/07 - Reisverslag uit Ban Nong Pa Khrang, Thailand van Carine Foster - WaarBenJij.nu Zondag, 26/07 - Reisverslag uit Ban Nong Pa Khrang, Thailand van Carine Foster - WaarBenJij.nu

Zondag, 26/07

Blijf op de hoogte en volg Carine

26 Juli 2015 | Thailand, Ban Nong Pa Khrang

Zondag, 26/07
Chiang Mai
Ontbijt net gehad en nu klaar maken voor Zippen in de Jungle!
We werden om 08.30uur met een busje opgehaald. Er zaten al wat Chinese mensen in. Ook dit is natuurlijk een toeristische attractie, maar ja we wilden ook iets actiefs!
Ik moest me zelf wel helemaal er toe zetten, ik ben niet zo'n held in dit gezin....... Maar gelukkig hebben ze mij overgehaald en achteraf ben ik natuurlijk erg blij dat ik het heb gedaan!
Het was ca. 1 uurtje rijden, we gingen behoorlijk stijl de bergen in! Dat vond ik ook niet zo leuk......
Daar aangekomen werden we helemaal aangekleed -> haarnetje, helm op, tuigje met zekeringen aan. Wij zaten in een groepje van 10 (met 5 Chinese vrouwen, leraressen, en 1 zoontje van 1 vd vrouwen). Er gingen 2 begeleiders mee en als eerste kregen wij een uitleg hoe te gaan zippen -> wat je totaal niet mag doen en moet luisteren naar de aanwijzingen. Steeds ging er 1 begeleider vooraf naar het volgende platform waarna wij konden gaan zippen. De begeleiders zekerden ons allemaal super goed. De langste "zip" was 300mtr lang. In totaal hebben we er ca. 32x gezipt! Tussendoor nog wat kleine loopbruggetjes....... O wat was dat hoog. We gingen ook 2x al tokkelend naar beneden maar ook dat werd door de begeleiders prima verzorgd zodat ook ik dat ging doen (soms met m'n ogen dicht).
Na afloop nog een lunch aldaar gegeten en werden we weer keurig door het busje afgezet bij ons hotel.
Vanaf nu geen verplichtingen meer. Gek gevoel hoor, maar toch ook wel lekker. Niet meer vroeg eruit, kunnen doen wat wij willen. Maar alles was super hoor! Met z'n 4tjes doorgaan is ook een fijn gevoel.
Straks nog even zwemmen hier en daarna Chiang Mai nog in voor een klein hapje en lekker lopen over de avondbazaar. We hebben al genoeg Buda beeldjes gekocht!
Morgenavond met de nachttrein naar Bangkok. Dit moet ook een belevenis zijn.