Vrijdag, 24/07 - Reisverslag uit Pai, Thailand van Carine Foster - WaarBenJij.nu Vrijdag, 24/07 - Reisverslag uit Pai, Thailand van Carine Foster - WaarBenJij.nu

Vrijdag, 24/07

Blijf op de hoogte en volg Carine

24 Juli 2015 | Thailand, Pai

Vrijdag, 24/07
Chiang Mai - Pai
Na prima geslapen te hebben en een lekker ontbijt (o.a pancakes, toast, kleine croissantjes, etc.) te hebben gehad vertrokken wij om 07.00uur richting The Elephant Training Center in Chiang Dao, een uurtje rijden vanaf Chiang Mai.
We begonnen met een ritje van 40min op de Olifant, Pim & Stijn samen en Margje & ik. De olifant van de jongens was 40jr oud en die van Margje & mij 45jr. We reden stapvoets door de jungle, door plassen, bergje op en bergje af, door het water met stroming! Soms leek het als of je op een paard zat maar dan in slowmotion. Bij een daling moest je je wel goed vasthouden want je gleed iets naar voren. Gelukkig hadden ze poncho voor de regen, want helaas regen het wel iets.
Na de rit kregen we een Bamboe-vlot raft. Maar deze was very easy. We werden door een bestuurden begeleid. Door een prachtige omgeving, zoveel groen.
Na dit bamboe-vlot avontuurtje kregen we een training van de Olifanten te zien. Eerst hoe ze worden gewassen in de rivier. Ze gaan lekker liggen en hun baasje gaat ze lekker schrobben met een soort borsteltje. Wij hoorden aan de kant het schuren gewoon! Wat een dikke huid. Daarna lekker met water over goten worden, ze vonden het lekker, mooi om te zien. Hierna lieten ze ook nog wat "klusjes" zien -> het verschuiven van boomstammen, hoe de trainers op- af de olifant klimmen waarbij de olifant hun helpt, het opruimen van een waterflesje en deze in de prullenbak doen, verliest de trainer zijn hoed of stok dan geeft de olifant dit met zijn slurf aan de trainer. Super leuk om gezien te hebben. Maar het blijven wilde beesten dus dichtbij komen mogen wij niet alleen de persoonlijke trainer.
Hierna konden we nog over een Fresh-Market lopen. Blijft leuk om te zien wat ze allemaal verkopen.
Onderweg nog ergens een lunch gehad. Ergens in een hutje in de bergen en dan komen we 2 jonge stelletjes tegen die aan het Backpacken zijn en vanaf Chiang Mai met de scooter omhoog gaan naar Pai -> grappig toch?
Nu verder op weg naar Pai. De bergen in, af en toe zo steil! De Mini-van rijdt gewoon in de eerste versnelling.
Rond 16.00uur kwamen wij aan in ons resort...... wat een paradijsje! Dat gaat wel lukken vanmiddag en vanavond. Nog een kleine duik genomen in het zwembad uitzicht op de rijstvelden. We voelen ons wel heel speciaal....... weer eens iets anders dan de camping in Italië.
Nou ja hard voor gespaard en gewerkt, zeggen we dan maar.
Vanavond eten we in Pai. Dit is echt een Backpackers dorpje, erg gezellig. Toch durven we het nog niet om van de kraampjes op straat te eten, het ziet er hier wel erg lekker en goed uit. Toch maar een restaurantje met veel jonge lui, erg gezellig en lekker.
Om 21.00uur stappen we in de Mini-van van het resort dus dat is super makkelijk.
En dan zullen we zeker lekker slapen én uitslapen!! We vertrekken morgen pas om 10.00uur!

• 24 Juli 2015 - 21:55

Simone:

Hoi Pim en fam, leuk om te lezen, zo herkenbaar ;-) Jullie genieten wel volgens mij. Veel plezier en geniet ervan!!

• 24 Juli 2015 - 23:00

Jos Foster:

Wat zien jullie veel en de foto's zijn prachtig, vooral die van die zakken met "kruiden" en de grote vissen.
    De olifanten worden goed verzorgd, elke dag een bad met scrubmassage.
    Fenny en Jan-Theo hebben vandaag resp. de 16 en de 17 de keer de Nijmeegse vierdaagse gelopen.
    Ik moest jullie de hartelijke groeten doen.

Liefs Ma Foster.