Maandag 20/07 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Carine Foster - WaarBenJij.nu Maandag 20/07 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Carine Foster - WaarBenJij.nu

Maandag 20/07

Blijf op de hoogte en volg Carine

22 Juli 2015 | Thailand, Chiang Rai

Maandag 20/07
Phitsanuloke - Rainforest - Wang Saphung
Na prima geslapen te hebben en ontbijt, gingen we richting het Rainforest Hotel, vlakbij de Kaeng Song Waterfall. Vanaf daar is het vertrek voor ons Wild Water Raft - avontuur.
Patrick & Jacoline sliepen in dit mooie resort. Het ligt in een stukje Jungle, allemaal verschillende bomen waar allemaal kleine huisjes/hutjes staan; geweldige lokatie.
Wij gingen met z'n 6'en raften, toevallig dat het goed klikt met deze 2 Nederlanders uit Rijswijk en het was qua bootformatie prima! Er moet namelijk 1 iemand in het midden zitten om de buitenste roeiers vast te houden tijdens een Wild stukje. Er gingen ook nog 2 begeleiders mee; 1 voorop en 1 achterop. Ze spraken geen woord Engels dus dat is lekker handig...... Maar met handen en voeten kwamen we een heel eind! Ze hielden alles super goed in de gaten want bij een heftig stukje lag Margje al met haar kont in het water, Stijn had haar wel vast maar kon haar er niet uittrekken. De jongen achterop had dit meteen door en haalde Margje er in een beweging uit en zat ze weer klaar om door te peddelen. Wat een belevenis. Helaas nu geen foto's, maar een fotograaf heeft op verschillende punten super mooie foto's kunnen nemen welke wij op een Cd-rom hebben gekocht en thuis kunnen plaatsen in ons Logboek.
Gelukkig konden wij in het Rainforest hotel even douchen want het water van die rivier was niet super helder......
Dus weer fris en fruitig in onze mini-van op naar onze Safari tent in Loei/Wang Saphung.
De rit hiernaar toe was ook weer super mooi maar toch ook wel weer wat uurtjes. Uiteraard een stop voor de lunch.
Rond 16.30uur kwamen we aan op de Sirila Farm die prachtig is gelegen in "the middle of nowhere". Onze mini-van kon door de regen van de vorige dagen het landweggetje niet berijden dus werden we opgehaald met de tracker, en zo reden we naar onze Safari tenten. We werden welkom geheten door de eigenaars -> Peter & Gea met water en een klein glaasje Whiskey, dit is traditie onder de boeren om rond 17.00uur een glaasje te drinken. Peter is een Nederlander en woont al 22 jaar in Thailand. Hij heeft een reisbureau, Oriëntal Travel, en heeft onze reizen o.a. ook samengesteld. In zijn vrije tijd heeft hij samen met zijn vrouw, Gea, deze farm opgezet om op lokale boeren te ondersteunen met het verbouwen van landprodukten.
Wat een oase van rust....... Zo mooi en die tenten! Van alle gemakken voorzien!
Rond 18.00uur kregen wij een rondleiding over hun landgoed. Ze hebben verschillende fruitbomen gepland om op die manier de boeren in de omgeving te kunnen laten zien wat er naar ca. 3 jaar al verbouwd kan worden. Ook staan er verschillende soorten Hout-bomen, Teak, IJzerhout, etc. Geweldig om te horen hoe zij met zoveel passie zoiets runnen.
Na deze wandeling van ca. 1-1,5uur waren we dorstig en hongerig en werd de BBQ voor ons klaar gemaakt (2 soorten vlees, kip, groente, salade) en genot van een lekker Chang biertje en een wijntje hebben we dit met z'n 6'en gezellig aan 1 tafel opgegeten. Later kwamen Peter & Gea er nog bij zitten en de reisleider van Patrick & Jacoline ook. Die van ons houdt er niet van om in tenten te slapen, dus was hij eerder vertrokken naar Wang Saphung.
Rond 23.00uur kregen we nog een verrassing -> we gingen per familie een Wensballon oplaten, super Cool. Je kon deze ballon nog heel ver volgen! En onze wens is : .......... Tja met 2 Feyenoorders hebben Margje en ik maar iets anders bedacht.