Eerste 3 dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carine Foster - WaarBenJij.nu Eerste 3 dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carine Foster - WaarBenJij.nu

Eerste 3 dagen in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Carine

17 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Hi allemaal
Ik heb weer even Wifi dus kan eindelijk goed werken aan ons verslag.

Woensdag 15/07, kwamen wij na een goeie vlucht aan in Bangkok (welkom Hitte!).
De reisleider stond ons op te wachten en bracht ons naar het Nouvo City Hotel. Dit hotel ligt in een leuk wijkje, vlak bij Backpackers gebied, Khoa San Road.
Snel de reistassen op de kamer geplaatst, zwembad bekeken en opzoek naar een lekkere lunch.
Daar kregen we alle 4 een terugval -> moe. Besloten om 1,5 uur te gaan slapen, daarna zwemmen en een Tuk Tuk te nemen. Onze eerste rit met een Longtailboot wat een belevenis!
Daarna onze eerste Buda's bekeken in Wat Pho. De betekenis van een Wat-complex = verschillende gebouwen die bij elkaar staan binnen een omheining en heeft verschillende functies: boeddhistisch klooster, tempel en gemeenschapscentrum. Er zijn er ongeveer 30.000 van in Thailand. Gaan we niet allemaal bekijken hoor!!
Daarna terug met een Tuk Tuk naar onze omgeving en lekker gegeten, beetje Thais en wat pasta (nu kan het nog) met wat lekkere biertjes (Chang).

Donderdag 16/07
We gingen om 09.00uur kennismaken met onze gids die alle dagen ons gaat begeleiden. Zijn naam = Norra. Een man maar hij loopt als een vrouw..... En traag..... Pffffffff..... Natuurlijk ivm het weer, in de hitte doe je wel een stapje terug!! Binnen paar minuten droop het zweet van ons gezicht!
We gingen met een boot richting China Town, super gaaf! Eerst door wat straatjes waar allemaal sloopbedrijfjes zaten; al het sloop ijzer bewaren ze.... Vies..... Daar was Margje wel een bezienswaardigheid -> lange blonde haren met lange benen..... Ongelooflijk!! Ze werd goed beschermd door Stijn!
Markt in China Town bezocht; kleine straatjes met allemaal kraampjes met stoffen, plastic Chinees spul, eten, noem maar op.......
Daarna Flower Market met allemaal verse bloemen voor heel weinig!!
Daar uit gekomen lekker gegeten bij een lokaal tentje, 4 pers met 2 fris en 2 Chang -> 400 Bath (ca € 10,-).
Na dit lekkers het Grand Palace bekeken. Jongens moesten in lange broek en Margje en ik in lange rok, Margje nog iets met lange mouw over haar hemd!!! Warm.......
Erg veel moois en pracht gezien (zie foto's).
Om 15.00uur weer bij het hotel -> zwemmen en afkoelen.
s' Avonds gegeten in Khoa San Road.

Vrijdag 17/07
Vanmorgen stond de gids ons om 07.00uur op te wachten -> lange dag!
Fietsen en koken in het Oosten van Bangkok. Dus eerst weer met de Boot (publiek boot, niemand gaat met z'n auto naar het werk ivm file) naar het station waar we de High Rail Train namen naar het eindstation waar we een taxi namen naar de plek waar een andere gids ons opwachtte die ons ging begeleiden met fietsen in een Oerwoud-achtig gebied; zo mooi!!
Ondertussen onze Thaise maaltijd ergens klaar gemaakt. Helaas stelde dit niet veel voor maar Stijn & Margje hebben beiden gewokt! En nog lekker ook!!
Daarna weer terug van Oost naar West -> wereld van verschil!!
Pim & Stijn nog even getrimd in The Gym! En nog lekker gezwommen.
Tassen staan alweer klaar voor vertrek, morgenochtend 07.00uur, richting River Kwai.

• 17 Juli 2015 - 13:53

Nico:

Herken veel van jullie indrukken,jammer van die foto met dat Feijenoordshirt,ga ook vooral genieten van de River Kwai en neem een mooi Boedhabeeldje mee van hout ( ik heb hem nog steeds op mijn buro staan). gr Nico

• 17 Juli 2015 - 22:20

Wout:

dat is weer eens wat anders dan italie!
    je bent nog niet weg of Jordy is vertrokken. marko doet het ook goed!
    genieten daar en wij zien uit naar de river K fotoos!!